AEG zet in op influencer marketing
Van topchefs tot micro- en macro-influencers
AEG zet al een tijdje merkambassadeurs in om zijn keukentoestellen te promoten bij een kookgraag publiek. Daar zitten klinkende namen tussen zoals Sofie Dumont, Giovanni Bruno en sterrenchef David Martin van restaurant La Paix**. Maar ook minder bekende influencers engageren zich graag. Wat hen bindt? Ze hebben een grote passie voor innovatie, koken en design en prijzen AEG met plezier aan bij hun volgers.
Een goede briefing is het halve werk
Content is alles. Maar hoe zorg je ervoor dat influencers de content leveren die jij wil zodat je campagne de juiste impact genereert? Wij bezorgen hen daartoe een social media toolkit. Hierin vinden ze een duidelijke briefing over de campagne (en wat er van hen verwacht wordt), praktische info over welke hashtags ze best gebruiken plus alle tools om hun posts en stories correct te branden en te animeren. We laten echt niets aan het toeval over.
AEG
aeg.beDe juiste de content op het juiste moment
Omdat we voor AEG structureel samenwerken met influencers stellen we een content kalender op. Zo houden we het merk het jaar rond top of mind op de socials met hapklare brand stories rond bepaalde gebeurtenissen. Denk aan een productlancering of culinaire events.
Resultaat: een grotere merkbeleving
Afhankelijk van het product selecteren we voor AEG influencers die een geëngageerde doelgroep aanspreken met een hart voor de betere kook- en huishoudtoestellen. En dat levert op. AEG bewijst daarmee dat influencer marketing een positieve impact kan hebben op de merkbeleving en kan helpen leads te genereren, te converteren en te engageren.