AEG zet in op influencer marketing

Client AEG
Project Promotie van keuken- en huishoudtoestellen
Market Food & Lifestyle
Challenges Sales en brand engagement verhogen

Van topchefs tot micro- en macro-influencers

AEG zet al een tijdje merkambassadeurs in om zijn keukentoestellen te promoten bij een kookgraag publiek. Daar zitten klinkende namen tussen zoals Sofie Dumont, Giovanni Bruno en sterrenchef David Martin van restaurant La Paix**. Maar ook minder bekende influencers engageren zich graag. Wat hen bindt? Ze hebben een grote passie voor innovatie, koken en design en prijzen AEG met plezier aan bij hun volgers.

De juiste de content op het juiste moment

Omdat we voor AEG structureel samenwerken met influencers stellen we een content kalender op. Zo houden we het merk het jaar rond top of mind op de socials met hapklare brand stories rond bepaalde gebeurtenissen. Denk aan een productlancering of culinaire events.

Create stories, not ads.

Resultaat: een grotere merkbeleving

Afhankelijk van het product selecteren we voor AEG influencers die een geëngageerde doelgroep aanspreken met een hart voor de betere kook- en huishoudtoestellen. En dat levert op. AEG bewijst daarmee dat influencer marketing een positieve impact kan hebben op de merkbeleving en kan helpen leads te genereren, te converteren en te engageren.

Video

Topchef geeft inkijk in zijn keuken

Een uitsmijtertje? Om de samenwerking tussen AEG en topchef David Martin van restaurant La Paix** in de kijker te zetten, maakten we allerlei content waar foodies verlekkerd op zijn. Wij sharen hier graag de video. Enjoy!