Welkom op onze vlog

Wat is influencer marketing? Hoe maak je de juiste selectie van influencers? Hoe belangrijk is rapportage? In 5 afleveringen neemt onze influencer specialist Maïkel je mee in de wondere wereld van Influencer Marketing. Enjoy our stories!

Wat heb je te vertellen en hoe maak je goede content?

Bescherm je merk en waarden, maar geef creativiteit ook de nodige vrijheid. Met andere woorden: sta open voor ideeën van influencers. Tenslotte zijn zij de experten in het creëren van authentieke content.

Heldere afspraken en een duidelijke communicatie zijn daarbij cruciaal. Liever geen regels, maar richtlijnen. Zo zorg je ervoor dat er een goeie connectie is tussen jouw merk en de influencer.

Influencer befitbeawesome laura praat over haar ervaringen bij het maken van content.

Ontdek onze episodes

1. Wat is influencer marketing?

In de eerste aflevering legt Maïkel je uit hoe influencer marketing je merk kan versterken.

Influencer marketing is in! Toch denken veel ondernemingen dat het werken met influencers niets voor hen is. In deze vlog bewijzen we je het tegendeel. We laten je zien dat influencers invloedrijke persoonlijkheden zijn die loyale volgers hebben op sociale media, zoals Nouria. Benieuwd naar haar verhaal?

2. Influencer marketing vs. klassieke marketing: wie bereikt meer?

Influencer marketing is een geloofwaardige en efficiënte vorm van marketing. Geen twijfel mogelijk. Influencers bereiken immers een publiek dat sowieso al geïnteresseerd is. Ze brengen je boodschap bovendien zo over dat je doelgroepen er zich makkelijk in herkennen.

In deze vlog legt Arnaud, Consumer Activation Manager van AEG, uit waarom de producent van elektrische huishoudtoestellen al jaren met influencers werkt om authentieke content te creëren.

3. Hoe kies je de juiste influencer?

Welke influencers zijn actief in jouw sector? Dat is de eerste vraag die je moet stellen vooraleer je influencers begint te selecteren. Maar er zijn nog enkele dingen waar je best rekening mee houdt.

De engagement rate, bijvoorbeeld. Meer nog dan het aantal volgers is dat een belangrijke en betrouwbare indicatie om te kijken of een influencer geschikt is om jouw merk te promoten.

In deze vlog legt Bart deroeck @roeckiesworld uit wat een goede engagement rate is.

4. Hoe begin je aan een influencercampagne?

Bestudeer, vergelijk en volg je buikgevoel. Is er een match tussen jouw merk en de influencer? Dan ben je good to go!

Maar hoe begin je aan een influencercampagne? Als je nog niet veel ervaring hebt met influencer marketing start je best klein. Zowel budgetair als in de keuze van de influencer, zegt Bénédicte van HRA pharma: ‘En evalueer en verbeter waar mogelijk, stap voor stap gedurende de campagne.’ Meten is weten.

5. Wat heb je te vertellen en hoe maak je goede content?

Bescherm je merk en waarden, maar geef creativiteit ook de nodige vrijheid. Met andere woorden: sta open voor ideeën van influencers. Tenslotte zijn zij de experten in het creëren van authentieke content.

Heldere afspraken en een duidelijke communicatie zijn daarbij cruciaal. Liever geen regels, maar richtlijnen. Zo zorg je ervoor dat er een goeie connectie is tussen jouw merk en de influencer.

Influencer befitbeawesome laura praat over haar ervaringen bij het maken van content.

Ga voor brand awareness en online visibility

Influencer marketing is vandaag een volwaardig onderdeel van een marketingstrategie die impact wil genereren. Door in te zetten op storytelling by influencer marketing bereik en activeer je je doelgroep met op maat gemaakte content en creëer je een hechte en langdurige band met je publiek.

Vertel me meer

Ontdek wat Influencernetwork voor jou kan doen

Wil je influencers inzetten om jouw merk te boosten, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Influencernetwork staat in voor de volledige uitwerking van jouw influencer campagne: strategie, selectie, contacting, contracting, briefing, rapportages, … We doen het allemaal!

Let's go!

Create stories, not ads.

Contact us