Hoe gaan we te werk?

Wil je jouw merk meer visibiliteit geven door influencers in te zetten? Wil je je doelgroepen verrassen met impactvolle verhalen die jouw imago nog versterken? Dan is influencer marketing iets voor jou. Heb je echter geen flauw idee hoe eraan te beginnen? No worries! We’ve got you!

Ontdek hier hoe Influencernetwork werkt.

    Stap 1: intake & strategie

    De eerste stap bestaat uit een intakegesprek. In deze kennismakingsronde leren we jou en jouw merk beter kennen. Waarvoor staat het, wat zijn jouw doelstellingen, waarvoor wil jij influencers inschakelen, welke KPI’s wil je behalen, hoe ziet jouw persona-doelgroep eruit enzovoort.

    We tekenen in deze fase ook de strategische lijnen uit en bespreken ons plan van aanpak.

    Stap 2: influencer search

    Op basis van jouw input maken we een selectie van influencers die matchen met jouw doelstellingen en persona. Zo zorgen we ervoor dat enkel de juiste influencers voor jouw merk worden ingeschakeld. Pas na een grondige analyse van de selectie stellen we de kandidaten aan jou voor.

    Stap 3: briefing & contracting

    Stap 3 bestaat uit het briefen en de contracting van de influencers. Een goede campagne kan niet van start gaan zonder duidelijke briefing. Deze bestaat uit jouw verwachtingen, de do’s en don’ts voor de influencer en enkele praktische informatie over de campagne.

    Ga je akkoord met de voorgestelde influencer(s)? Dan stellen we de contracten op

    Stap 4: lancering van de campagne

    Alles gebriefd? Alle contracten getekend? All right! Dan begint je verhaal pas echt en kunnen de influencers met hun smartphone jouw merk in the picture zetten met boeiende brand stories die hun volgers op Insta en TikTok maar wat graag liken!

    Stap 5: realtime rapportage via eigen campagne dashboard

    Tijdens de campagne monitoren we alle acties van de influencers. We verzamelen data en verwerken die in heldere statistieken. Zo kunnen we op het einde, na analyse, efficiënt de impact van een campagne meten en evalueren.

Veelgestelde vragen

Welk type influencer moet ik voor mijn campagne kiezen?

Het belangrijkste is dat de influencer echt bij jouw merk past.

Hoeveel influencers moet ik kiezen voor mijn camapgne?

Dit is volledig aan jou de keuze! Er zijn steeds meer en meer bedrijven dat meerdere influencers inschakelen voor een campagne. Door het inzetten van meer influencers bereik je natuurlijk meer mensen, waardoor jouw doelen in een kortere periode behaald kunnen worden.

Wat zijn de voordelen van influencer marketing?

Influencer marketing brengt veel voordelen met zich mee. Wij sommen alvast de zes belangrijkste op:

  1. Het bouwt snel vertrouwen op
  2. Het verbetert de naamsbekendheid
  3. Het verrijkt je contentstrategie
  4. Je bereikt efficiënt je doelgroep
  5. Het biedt een goede waarde aan jouw publiek
  6. Het bouwt een winnende relatie op

Hoeveel kost een influencer campagne?

Elke campagne wordt op maat gemaakt om te voldoen aan jouw behouften. De prijs hangt af van het aantal influencers, de grootte van de influencers, de verwachte content enzovoort. Hierdoor is het moeijk om een standaard prijs te geven

Ontdek wat Influencernetwork voor jou kan betekenen

Wil je jouw merk naar een hoger niveau tillen? Ben je volledig in de ban van influencer marketing? Contacteer ons vandaag nog voor een intakegesprek!

Create stories, not ads.